Ze is er!


Ze is geboren. Mijn nichtje Elize.
Maanden hebben we natuurlijk op haar komst gewacht en nu is ze er.

Ik ben haar tante, ze is het kindje van mijn broer en zijn vrouw.
De geboorte van zo’n dotje, dat is toch iets bijzonders. Iets emotioneels.
Ze is familie dat voel je direct. Ze hoort er bij, voor altijd.

Als haar tante is het mijn taak om er voor te zorgen dat ze zich veilig voelt bij ons. Ik bescherm haar en knuffel haar. Ik heb haar lief.
Natuurlijk hoop ik dat ze graag bij ons is, dat ze zich fijn voelt bij ons. Dat ze weet, er is hier een plaats voor mij. En mocht ze later puber worden, en haar ouders zoals alle pubers heel erg stom vinden, dan hoop ik dat ze de weg naar ons weet te vinden. Dat ze uitraast, uithuilt en zich welkom voelt.

Lieve kleine Elize, als je tante is het ook mijn taak je te verwennen.
Daar ben ik vandaag al mee begonnen. Iedereen in onze familie weet dat ik van shoppen houd. En dan vooral bij Zoem. En daar ben ik natuurlijk ook voor jouw geboorte wezen shoppen.

Ik heb een prachtig pakje van BeebieLove voor je uitgezocht. Hele zachte katoen, met lieve details als een roze strikje, klein geschubd randje aan de mouwen en de pijpjes. Een pakje waar je je fijn in voelt. Een pakje dat niet schuurt of knelt want alleen het beste is natuurlijk goed genoeg voor jou lieverd.

Lieve Elize, wat ben ik blij dat je er bent.
Er is een liedje van Guus Meeuwis, daarin zingt hij:
Weet dat je altijd welkom bent,
Armen open, rode loper,
Weet dat je altijd welkom bent,
Armen open, rode loper, welkom dag en nacht…

En dat geldt vanaf vandaag ook voor jou.

Kus

Je tante



Auteur: Paula Pelstra

Geen opmerkingen: