Zandbank....


Zand, overal zand, in de jaszakken, broekzakken(help z’n nieuwe broek), broekspijp en schoenen. Al met al een halve zandbak ligt er nu bij mij op de deurmat! Gelukkig op de deurmat en niet in de woonkamer…. Nog net op tijd kan ik Daan aan zijn z’n muts trekken om hem tegen houden en zo kan voorkomen dat hij door loopt naar de woonkamer. “Eerst alles uittrekken dan naar binnen”! 

Daan is blij, hij heeft een leuke dag op school gehad; “ mama, ik heb hele grote gaten gegraven in de zandbak tot wel op de BODEM!” Mooi Daan, heel goed van jou, zeker met een hele grote schep!?!

….Zucht mama is niet zo blij.


Ik zal eerst even wat uitleggen;
Als kind had ik al niet veel met zand, nu nog niet. Op het strand vind ik het niets dat er zand in mijn schoenen komt en zand op mijn handdoek al helemaal niet! Laat staan met zanderige voeten weer in de slippers…. Brrrr…
Maar goed, dat is mijn probleem en niet dat van Daan ;)
 
Neemt niet weg dat ik het soms zonde vind van de kleding die hij aan heeft. Net die ene broek of shirt dat een dag oud is!  Gelukkig heb ik een wasmachine om alle kleding weer schoon te wassen en kan de broek van Name-it en shirt van Mortenz, die zijn gekocht bij Zoemkids, tegen een stootje. De kleding blijft mooi, ook na vele was-(lees, zand)beurten!


Daan vindt de zandbak geweldig en wie ben ik dan om hem dat te gaan verbieden? Inderdaad, niemand! Hij is een kind en moet gewoon kind kunnen zijn. Kinderen spelen nu eenmaal graag in zand! En willen graag vies worden en dat mag! 

Auteur: Debby Weber

Geen opmerkingen: