Een Hollandse woensdagochtend

Het was een woensdagochtend zoals vele woensdagochtenden.
Met typisch Hollands lenteweer: bewolkt, een graadje of 15, af-en-toe zon en af-en-toe wat motregen. Dus een mooie gelegenheid om mijn zoontje Nils zijn nieuwe voorjaarstrui van het Hollandse merk Claesens aan te trekken.

Nadat we mijn dochter Flore van zes naar school hadden gebracht, gingen mijn zoontje Nils van drie jaar oud en ik richting de supermarkt voor wat kleine boodschappen.
Blijkbaar is dat ook heel Hollands, want toen we bij de supermarkt aan kwamen, liepen daar nog veel meer moeders en kleine broertjes en zusjes van schoolgenootjes van mijn dochter rond.
Nils pakte meteen een kinderkarretje, waar hij met veel enthousiasme mee rond begon te rennen. Ik denk dat alle mensen zonder kleine kinderen de supermarkt angstvallig meden, want er liepen nog veel meer van die kleine ‘smurfen’ rond te racen met kinderkarretjes. En dan zijn de hakken en enkels van de overige winkelende mensen niet meer veilig…

Na de boodschappen zijn we naar huis gegaan, waar we hebben gespeeld met het ridderkasteel, de piratenboot en Dora hebben gekeken.
Tussendoor heb ik een appeltje geschild voor Nils en namen we een Liga, welke tijdens het kijken naar Dora uit de hand werd opgegeten. Zijn nieuwe trui van Claesens zag er toen alweer minder nieuw uit, want de handen worden hier nog altijd aan de trui afgeveegd, ondanks mijn verwoede pogingen om hem aan te leren de handdoek te gebruiken. Ik ben benieuwd hoe deze WIT met blauwe trui uit de was komt.

Verder is het een kwalitatief mooie trui. De stof is soepel en de trui is niet dik, dus uitermate geschikt voor het wisselvallige Hollandse lenteweer. De trui is ook niet super wijd, zoals veel capuchontruien, wat goed uitkomt want Nils is niet erg breed.
Persoonlijk ben ik alleen niet zo gecharmeerd van grote merkemblemen. Ten eerste vind ik het nogal schreeuwerig en ten tweede  wil zo’n grote print na het wassen nog weleens aan elkaar blijven plakken.
Nils voelt zich er desalniettemin wel erg stoer in. In de supermarkt lijkt het wel of hij zich stoerder gaat gedragen en zijn ogen glinsteren van trots nu hij zijn nieuwe trui aan mag.
En ik vind hem ook stoer. Door de strepen op en de print op de borst van de trui en het embleem op zijn arm, is het geen ‘saaie’  trui.
Dus als je kiest voor een praktische trui die in alle Hollandse weertypes aan te trekken is, die heerlijk zit en waar je kind zich ‘stoer’  in voelt, dan moet je zeker voor deze trui van Claesens kiezen.  



Auteur: Kirsten

Geen opmerkingen: