Kamperen


Wel doen, niet doen….

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je met een dilemma zit. Aan de ene kant wil je iets kiezen vanuit eigenbelang maar aan de andere kant is het handig om in het belang van je kind te kiezen. Wij zaten dus met zo’n dilemma; gaan we met een tent kamperen of boeken we een mobile home!? Kamperen schijnt de ideale manier te zijn om vakantie houden als het gaat om kinderen. Dus in het belang van onze zoon; “wij gaan dit jaar KAMPEREN!”


Kampeerplek is geregeld, nu de tent nog. We gaan voor een 2e handstent, stel dat het ons niet bevalt, dan heeft het geen bergen met geld gekost. De tent is geregeld; een oude 'De Waard'-tent van 20 jaar oud. Dat wordt dus oefenen met opzetten.

Maar dan slaat de paniek toe. Gaan wij het wel leuk vinden, gaat Daan het wel leuk vinden? Stel dat hij ’s morgens heel vroeg wakker wordt en heel luidruchtig gaat doen. Arme kampeerders naast ons. Maar iedereen in onze omgeving zegt dat het allemaal wel mee valt.

Mijn partner heeft zo zijn eigen bedenkingen. Vooral over het onderdeel toiletgebouw, maar daar zal ik niet verder op in gaan ;-). Hij denkt dat na een paar dagen kamperen een bordje “ te koop” op de tent wordt geplakt.

Ik ben zelf redelijk nuchter en zie dit als een ultieme test “je kind loslaten”. Niet te dicht op hem zitten en hem de ruimte geven om zijn omgeving te ontdekken, maar wel tot op een zekere hoogte. Juist ja, tot dat weggetje daar rechts en dat hek aan de linker kant van het pad. En niet verder…. De rest zie ik wel en heb er nu al heel veel zin in.

We hebben onlangs geoefend en het stelt niet veel voor om deze tent op te zetten.
Letterlijk “een kind kan de was doen”, want Daan heeft ons goed geholpen met het opzetten van de tent.



Ik zeg doen! Wij gaan kamperen en Daan gaat het geweldig vinden!


(na de zomer vertel ik jullie deel 2 van kamperen...)

Auteur: Debby

Geen opmerkingen: