De broek met de broekophouders


Het lijkt erop dat het voorjaar al is begonnen. En er dagen tussen kunnen zitten met de temperatuur rond de 20 graden kan liggen of zelfs daarboven.

Reden om de zomerkleding van vorig jaar te pakken en te gaan passen.
Met als resultaat dat veel kleding niet meer past en vooral de stoere skatebroeken nu echt te klein zijn geworden.

Tijd om te shoppen voor nieuwe skatebroeken! Onze stoere bink kiest tegenwoordig zelf (met wel een klein beetje pushen van moeders) zijn kleding uit maar ook de winkel.
De winkel met de treintjes blijft favoriet; “ja mama waar we ook mijn juf tegen kwamen…” Pff wat een geheugen hebben die kinderen, denk ik dan…


Maar de treintjes winnen het van alle kleding en neus ik dan ook alleen tussen al die mooie zomerse kleding.
Hier en daar pak ik wat kleding, zo ook de groene skatebroek met bretels van Cars. Deze laat ik zien aan Daan. Zijn reactie is; “Wauw mama, een broek met broekophouders!”  en ook nog groen! Dan kan ik op het gras spelen want dan zie je niet dat het vies wordt….
Oké, dat laatste heb ik niet gehoord.                                      
Bij het passen kom ik er wel achter dat het geen schuifknoop heeft maar een gewone knoop. Hmm denk ik, best lastig als je nodig naar de wc moet en de knoop niet los kan krijgen!? Zo slim als kinderen zijn krijg ik uit een wijze mond te horen; “ doe maar niet zo strak dan trek ik de broek naar beneden. Zakt toch niet af met broekophouders”


De broek van Cars gaat dus op de toonbank. Bij het verlaten van de winkel vraagt Daan gelijk of hij thuis z’n nieuwe broek met broekophouders aan mag. Tuurlijk mag dat!
Ik geniet nog even door van de kinderlogica van mijn zoon.
“Broek met bretels is een broek met broekophouders!”



Auteur: Debby Weber 

Geen opmerkingen: